fbpx

“Trocadero Zero var en nästan oväntat stor succé”

Anna-Stina Hallberg, Marknadschef alkoholfritt, om hur Spendrups vill skapa en hållbar dryckeskultur.

Vilka är Spendrups viktigaste frågor på det här området?
– Först och främst ska vi leverera drycker med hög kvalitet. Äkthet är ett ledord för oss och det genomsyrar hur vi tillverkar och utvecklar våra produkter. Vidare är det viktigt för oss att främja en sund alkoholkultur och måttfull sockerkonsumtion. Därför har vi satsat stort på alkoholfri öl och cider, och på ett brett utbud av läsk med mindre eller inget socker.

Vad har ni gjort under 2018?
– En nästan oväntat stor succé var lanseringen av Trocadero Zero. Suget efter en sockerfri Trocadero var stort och 2019 kommer den till och med lanseras som en isglass, i samarbete med Unilever. Vi har också fortsatt att bredda vårt sortiment av alkoholfria öl och cider. Vi såg särskilt stor efterfrågan på dessa under den varma sommaren.

Vad var årets utmaning?
– Vi har länge arbetat med att utveckla ett starkt erbjudande inom funktionella drycker och efter intensiv produktutveckling lyckades vi under 2018 utveckla ett sortiment som är både veganskt och producerat i Sverige. The Naia Initiative lanseras under 2019 och är drycker med energi som funktion, från framför allt koffein, från kaffebönor och från guarana. Det finns också koffeinfria varianter, boostade med ginseng. Dryckerna är noga granskade och innehåller bara ingredienser som vi kvalitetssäkrat och kan stå för. Det är vi stolta över!

Cookies används för att ge en bättre upplevelse av vår webbplats. Läs mer om våra cookies och om hur du kan avböja cookies här.