Utbildning för våra kunder

Att arbeta med alkoholförsäljning innebär en rejäl portion ansvarstänk och kunnande. Därför erbjuder vi på Spendrups sedan mars 2017 våra kunder en rad utbildningar för att sprida kunskapen om drycker, service och lagstiftning.

Under KrogVis första år tog 437 personer del av kurserna som innehåller både grundläggande och fördjupande kunskaper om öl och vin, alkohollagstiftning och restaurangekonomi.
– Vi vill inte bara vara leverantör till våra kunder, vi vill vara deras bästa affärspartner. Vi finns här för att stötta deras verksamhet, de ska veta att de alltid kan vända sig till oss för råd och hjälp, säger Monica Nordqvist, chef för KrogVis.

En av de krogar som tagit del av utbildningarna är Södra Teatern i Stockholm.
– För vår personal har Spendrups utbildningar bara gett positiva reaktioner. Det stärker intresset och engagemanget och ger en ökad självkänsla i yrkesrollen, säger Daniel Christensen, operativ chef på Södra Teatern och fortsätter:
– I slutändan bidrar ju det till en bättre upplevelse för våra gäster och en merförsäljning som gagnar hela företaget.

Det senaste tillskottet i utbildningsprogrammet är “Schysst krog”, där vi bland annat tar upp kränkningar på jobbet, ett svårt men oerhört viktigt ämne.
– En trygg arbetsplats där vi aktivt arbetar mot alla typer av kränkningar är en förutsättning för att skapa en hållbar och trygg arbetsplats, där vi får personalen att trivas och stanna kvar. Det är viktigt att både personal och arbetsgivare känner hur de aktivt kan motarbeta kränkningar, hur de kan stötta varandra och skapa en bra arbetsmiljö. och det tar vi upp i denna nya utbildning, säger Monica Nordqvist.