Spendrups Bryggeri AB

The Naia Initiative – den funktionella drycken som inspirerar

Spendrups-familjen fick ett nytillskott i mars 2019 när den funktionella drycken The Naia Initiative såg dagens ljus. Lanseringen innebär att Spendrups tar sig an en för bolaget helt ny dryckeskategori.

”Utveckling av produkten och varumärket The Naia Initiative har pågått en längre tid och målet var att skapa en dryck som levererar inom smak och kvalitet och som kan inspirera människor att göra skillnad. Vår ambition är att komma med något nytt, både vad gäller våra produkter och hur vi kommunicerar”, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfria drycker.

Lanseringen av Naia har karaktäriserats av äkthet och transparens, och för att leva upp till valda budskap riktas ingen reklam till minderåriga och all produktion sker i Sverige.

Friends of Naia

Som en del i etableringen av varumärket har långsiktiga samarbeten med en grupp inspirerande personer inletts under konceptet Friends of Naia.

”Alla våra Friends of Naia delar Naias värderingar om samhällsansvar, hållbarhet och partnerskap. En av vännerna är modedesignern Nhu Dong som har lanserat en klädkollektion producerad av återvunna arbetskläder från vårt bryggeri i Grängesberg”, säger Anna-Stina Hallberg.

Bland övriga Friends finns artisten Imenella, livsstilsentreprenören Valdemar Fredriksson samt dansaren Najib Morllah.

“Naia har tagits emot fantastiskt bra av konsumenterna som gett oss bekräftelse på att vår valda väg och strategi är rätt. Vi ser fram emot att utveckla konceptet under 2020.”, säger Anna-Stina Hallberg.

"Vår ambition är att komma med något helt nytt"

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfria drycker

Höjdpunkter 2019

Läs mer

Cookies används för att ge en bättre upplevelse av vår webbplats. Läs mer om våra cookies och om hur du kan avböja cookies